Tarptautinis projektas „Jaunimo sporto ir fizinio aktyvumo didinimas skatinant vietos valdžios institucijų ir bendruomenių įtraukimą pasienio regione“ sudarė galimybes ugdyti sporto trenerių kompetencijas

Vilkaviškio rajono sporto mokykla kartu su pagrindiniu partneriu – Vilkaviškio rajono savivaldybės administracija, bei partneriais iš Rusijos įgyvendina Lietuvos ir Rusijos bendradarbiavimo per sieną 2014–2020 m. programos projektą kurio pagrindinis tikslaspadidinti mokyklinio amžiaus vaikų ir jaunimo fizinį aktyvumą Lietuvoje ir Kaliningrado pasienio regione, skatinant valdžios institucijų bendradarbiavimą ir stiprinant vietos bendruomenės įsitraukimą.

Vienas iš projekto uždavinių stiprinti sporto ir fizinio aktyvumo ugdytojų – sporto trenerių, kūno kultūros mokytojų – gebėjimus ir ugdyti  kompetencijas įtraukiant juos į mokymus ir rengiant seminarus.

 

2021 m. lapkričio 16-17 dienomis vyko projekto rėmuose organizuojamas dviejų dienų seminaras „Futbolo trenerių ir kūno kultūros mokytojų kompetencijų ugdymas Lietuvos ir Rusijos pasienio regionuose“.

Renginį organizavo partneriai iš Rusijos – Gusevo miesto savivaldybės administracija. Juos pravesti buvo pakviesti aukšto lygio pranešėjai: Borisas Grigorjevičius Čirva – „RFS akademijos“ dėstytojas, Rusijos trenerių licencijavimo kursų mokytojas pagal programas „B“, „A“, „PRO“. „Fizinio pasiruošimo treneris“, „Vartininkų treneris“ bei Valerijus Vladimirovičius Bogdanetsas – pedagoginių mokslų kandidatas, RFS instruktorius. Įžanginius ir apibendrinančius žodžius išsakė KSVO „Futbolo federacijos“ viceprezidentas Pavelas Viktorovičius Naumovas.

Seminaro metu lektoriai pasidalino patirtimi apie savo ilgametį darbą klubuose. Plačiau išdėstė specialiosios žaidimo technikos ypatumus šiuolaikiniame futbole.

Pagrindinis akcentas buvo skirtas veiksmų su kamuoliu atlikimui žingsnis po žingsnio judesiais („žingsnyje“). Rodant skaidres buvo aiškinama kaip taisyklingai metodiškai planuoti treniruotes. Lektoriai pristatė mokomąjį – metodinį filmą, kuriame pristatytas pratimų ciklas su 12-čių futbolininkų grupe. Pabrėžė, kad įvaldant driblingo „žingsniu“ techniką lygiagrečiai sprendžiamos dvi svarbios užduotys:

1. Žymiai išauga futbolininko „kamuolio pojūtis“ dėl didžiausio treniruočių poveikio jam.

2. Formuojamas ir skatinamas žaidėjų dėmesys individualizmo pasireiškimui, žaidimo epizodo laimėjimui asmeniškai.

Žaidėjas per varžybas papuolęs į laiko ir erdvės deficitą aikštėje – priverstas naudoti kamuolio varymą „žingsnyje“. Todėl jauniesiems futbolininkams reikia skirti didelį dėmesį kamuolio perdavimui ir stabdymui judesyje.

Lektoriai pabrėžė, kad rengiant vaikų ir jaunimo grupių sportininkus, juos motyvuojant ypač svarbus individualios „laimėtojo psichologijos“ ugdymas.

Vaikus būtina pagirti už gerai atliktą veiksmą, nes tada jiems atsiranda emocinis pliūpsnis ir noras dar daugiau stengtis. Kai technikos elementas ar jų junginys aiškinamas ir daromas kartu su vaikais pasiekiama itin aukšto įsiminimo rezultato.

Taip pat buvo akcentuojamos sėkmingos treniruotės sąlygos. Tai geras organizavimas, realiai įvertinti rezultatai, tinkamas intensyvumas, nauda žaidėjams ir užsiėmimo temos atitikimas.

Dalyvius labiausiai sudomino video klipai su pratimais, kurie moko metodiškai taisyklingai atlikti individualius veiksmus bei jų junginius. Taip pat jaunųjų futbolininkų individualius, grupinius ir komandinius technikos – taktikos veiksmus.

Lektoriams buvo pateikta įvairių klausimų: kokie efektyviausi jaunųjų futbolininkų technikos testavimai įvairiose amžiaus grupėse; kokius treniruočių metodus naudoti, kad pasiekti geriausių rezultatų; į ką reikėtų labiausiai atkreipti dėmesį treniruojant mergaites? Ir gauta vertingų atsakymų, žinių kurias treneriai panaudos ateityje savo darbe.

Dalyvavusiems treneriams bus įteikti seminaro išklausymo pažymėjimai. Projekto paraiškoje buvo numatyta, kad treneriai ne tik pagilins savo žinias apie naujausias sportinio ugdymo tendencijas, tačiau ir susitikę neformalioje aplinkoje galės užmegzti naujus kontaktus tolimesnėms bendradarbiavimo veikloms sporto srityje. Sekančiuose projekto etapuose numatoma organizuoti bendrą Lietuvos – Rusijos pasienio regiono vaikų vasaros Futbolo akademiją, Olimpines vaikų žaidynes „Šiaurė-Pietūs“ bei sukurti nuolatinį besitęsiantį bendradarbiavimą palaikančią dvišalę vaikų Futbolo lygą.

 

Šiuo metu tenka apgailestauti, kad atsižvelgiant į Covid19 apribojimus ir pandemijos plėtros tendencijas renginio dalyviai negalėjo akis į akį susitikti vienoje salėje. Seminaras vyko per internetinę konferencijų platformą Rusijos ir Lietuvos treneriams jungiantis internetu. Tačiau tai nebuvo kliūtis seminaro dalyviams pateikti vieni kitiems klausimus, diskutuoti ir apsikeisti turima patirtimi. Tikimasi, kad projektui įpusėjus pandemijos mąstai nekels apribojimų kitoms projekte numatytoms sportinėms veikloms su jaunimu ir vaikais.

 

Sėkmingai įgyvendinus pirmąjį projekto ataskaitinį laikotarpį, galima pasidžiaugti, kad skirtas ES finansavimas projektui būtent pandemijos apribojimų metu padeda mažinti regionų tarpusavio bendravimo kliūtis, sudaro palankias galimybes griauti kaimynines sienas ir bendradarbiauti siekiant sporto skatinimo, sveikos gyvensenos ir fizinio aktyvumo didinimo uždavinių.

 

Projektas įgyvendinamas pagal Europos kaimynystės priemonės 2014–2020 m. Lietuvos ir Rusijos bendradarbiavimo per sieną programą. Projektas finansuojamas ES fondų bei Rusijos federacijos lėšomis.

Ši publikacija buvo parengta padedant Europos Sąjungai. Už publikacijos turinį atsako tik Vilkaviškio rajono sporto mokykla ir jis negali būti laikomas atspindinčiu Europos Sąjungos požiūrį.

 

Parengė: projekto renginių organizavimo ir viešinimo specialistas

Edmundas Vencius

Palikti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *